בחירת סוג המוזיקה הנכון, בזמן הנכון, ולמשימה הנכונה, יכולה להוות מאיץ פרודוקטיביות (יצרניות) רב עוצמה. יחד עם זאת, הסוגים וההיבטים הספציפיים של המוזיקה המשפיעים על הביצועים שלנו משתנים. במאמר הנוכחי אנו מביאים לכם תוצאות של מחקרים שמלמדים כיצד לבחור מערכת שמע לעסק שלכם.

איך בוחרים מוזיקה

מוזיקה זה קסום. יש לו פוטנציאל להגביר את הריכוז, את הלך הרוח ואת הביצועים שלנו. בהקשר של עבודה, נמצא כי מוזיקת ​​רקע (כולל הז'אנר הקלאסי) משפרת את הביצועים שלנו במשימות קוגניטיביות, כגון מבחני יכולת מרחבית או מילולית, לפרקי זמן קצרים. מחקרים הראו שמוזיקה היא כלי רב עוצמה לוויסות רגשי, ומטה-אנליזה שנערכה לאחרונה מצאה שטיפול במוזיקה הוא דרך יעילה להפחתת תחושות של מתח וחרדה.

משמעות הדבר היא שבחירת סוג המוזיקה הנכון, בזמן הנכון, ולמשימה הנכונה, יכולה להוות חיזוק רב עוצמה לפרודוקטיביות. זה יכול לשפר את מצב הרוח שלך ולגרום לך להיות יותר רגוע, ממוקד ומיומן.

יחד עם זאת, הסוגים וההיבטים הספציפיים של המוזיקה המשפיעים על הביצועים שלנו משתנים. מידה אחת לא מתאימה לכולם, לכן שימת לב לניואנסים של המחקר היא קריטית למינוף היתרונות הפוטנציאליים של מוזיקה בזמן העבודה. הנה כמה דברים שכל מי שמעוניין להשתמש במוזיקה כדי לשפר את הביצועים שלו צריך לשקול:

איך בוחרים מוזיקה
איך בוחרים מוזיקה

שלושת השיקולים לפני בחירת מוזיקה

1) האישיות שלך קובעת אם וכמה אתה מרוויח ממוזיקת ​​רקע בזמן שאתה עובד.

אם אתה מוחצן, אתה נוטה להיות בגירוי חסר באופן טבעי, וזו הסיבה שהביצועים שלך ככל הנראה יעלו עם מוזיקת ​​רקע או הסחות דעת קלות. לעומת זאת, אם את/ה מופנם/ת גדלה ההסתברות שרעשי רקע, כולל מוזיקה, יסיחו את הדעת, עד כדי פגיעה בביצועים שלך. זה משקף מחקרים קלאסיים בפסיכולוגיה המראים שציון המוחצנות של אנשים מנבא עד כמה הם מתמודדים עם חסך חושי: אנשים מופנמים יכולים לבלות הרבה יותר זמן לבד ובשתיקה מאשר אנשים מוחצנים.

לבסוף, ככל שתהיה יותר יצירתי, כך גדל הסיכוי שתשתמש במוזיקה כדי לשפר את הביצועים שלך, ולהפיק תועלת ממוזיקת ​​רקע בזמן שאתה עובד. זה נובע בחלקו מהקשר החיובי בין יצירתיות לשיטוט מחשבתי. במיוחד כאשר אנשים יצירתיים יותר מהעבודה או סביבת העבודה שלהם, מוזיקה יכולה לספק אסקפיזם אמין ולעורר את הרעיונות והדמיון שלהם.

2) בחירת המוזיקה שלך מושפעת מהרצון שלך לשפר מצבי רוח מסוימים, גם כשאתה לא מודע לכך.

כאשר אתה מרגיש שמח, למשל, סביר להניח שתשמיע מוזיקה אופטימית. כשאתה מרגיש עצוב, אתה תבחר מוזיקה דרמטית ורגשית, שיכולה להיות די קתרטית.

באופן דומה, רוב האנשים מתפקדים בצורה הטובה ביותר כשהם בוחרים מוזיקה התואמת את האישיות הטבעית שלהם: אנשים אסרטיביים ומוחצנים משמיעים לעתים קרובות שירים אופטימיים ועליזים; אנשים סקרנים ואינטלקטואלים מתמקדים בצורה הטובה ביותר בג'אז או קלאסי; וטיפוסים נון-קונפורמיסטיים, מרדניים עשויים להימשך לכיוון מטאל כבד, היפ הופ או פאנק רוק. המשמעות היא שכאשר אתה מחפש להתמקד או לקבל השראה, יש לך כמה אפשרויות:

בחר מוזיקה שתשפר באופן טבעי את המצב הרגשי שלך.

או לחילופין הגבר את המצב הרגשי שלך על ידי בחירת מוזיקה שמייצגת איך אתה רוצה להרגיש.

לדוגמה, ייתכנו מקרים שבהם העבודה שלך תועיל אם תעזוב את מצב הרוח הנוכחי שלך – ומוזיקה יכולה לעזור לך לעשות זאת. כדוגמה, אם אתה מתקשה להתמקד במשימה עקב תחושת מטרד ממשהו בחייך האישיים, העלאת תקליט קלאסי, בניגוד לבלדת אהבה נוגה, עשויה לעזור לך להתאפס ולהתמקד ברגע.

3) באופן לא מפתיע, ההשפעות של מוזיקה על הביצועים תלויות במידה רבה במורכבות המשימה.

אם אתה עושה משהו שאתה מיומן בו, מנוסה ונמצא פחות או יותר במצב 'טייס אוטומטי', סביר יותר שמוזיקת ​​רקע תעזור לך להשיג מיקוד גדול יותר. לעומת זאת, אם אתה רק לומד לעשות משהו מורכב, או לא מיומן יחסית במשימה חדשה, תרצה להימנע ממוזיקה או כל רעשי רקע – לפחות בהתחלה.

אם אתה צריך לעבוד על משימה משעממת או קלה (בין אם היא חדשה או ישנה), מוזיקה יכולה לשפר את תשומת הלב שלך על ידי מתן גירוי נוסף למוח שלך. זה מבוסס על עיקרון פסיכולוגי ישן המדגיש את העובדה שהביצועים בדרך כלל טובים יותר ברמת גירוי בינונית. בדיוק כמו שהיותך חרד או לחוץ יפגע בביצועים שלך. מוזיקה, כמו קפאין ורעשי רקע, יכולה לתבל אותך ולגרום להפגת השעמום במשימה.

אצלנו תוכלו לקבל ייעוץ ולרכוש מערכת שמע לבית, רמקולים לעסק, רמקולים למסעדה, רמקולים לבריכה ועוד. צרו עמנו קשר כבר עכשיו לקבלת ייעוץ והצעת מחיר.

שלושת השיקולים לפני בחירת מוזיקה
שלושת השיקולים לפני בחירת מוזיקה
5/5 - (6 votes)

קבל עוד היום הצעת מחיר למערכת מקצועית:

מערכות הגברה לעסקים

מערכות הגברה לבית הפרטי

קולנוע ביתי מקצועי

מערכות מולטימדיה לעסקים

סגור

כבר ראית ושמעת הכל...?

מגיעה לך מאתנו שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון מולטימדיה בול בשבילך!

פתיחה
היי!
שמי אלי,

אנחנו מתמחים בהתאמת מערכות סאונד לכל צורך ודרישה, החל מקולנוע ביתי איכותי ועד לפתרונות מורכבים עבור עסקים.

איך תרצה לשדרג את חווית הסאונד שלך?